Det där med att teckna…

IMG_6479.JPGIMG_6487.JPG”-Du har talang”, sa en person till mig igår när jag visade min senaste teckning. Instinktivt så var det ett påstående som var svårt för mig att ta in. Jag kan inte teckna, det är ett faktum som jag levt med i hela mitt liv. Å, så har det verkligen också varit i många år. Jag har knappt kunnat rita en katt med två runda ringar och två trianglar på toppen, så att det har sett vettigt ut.

Så förra året, när jag återhämtade mig från en jobbig tid i livet så anmälde jag mig till en internet kurs där vi med hjälp av små stämplar föreställande ögon, näsor och munnar så hände något. Jag lärde mig en del om proportioner, placering och skuggor. Jag övade med pennan i sträcken av stämplarnas markering, om och om igen och med tiden gick det allt bättre.

Nu har det gått drygt 1 1/2 år och jag har sedan länge lämnat stämplarna bakom mig och visst jag har en hel del kvar som kan bli bättre och som behöver förfinas men jag känner mig ändå stolt och så glad över den utveckling som jag gjort.

Nu sitter jag här med en kollektion mobilskal efter egna teckningar, och en kollektion julkort efter egna teckningar. Det är galet! Jag försöker ta in det. Det är nästan ofattbart, men jag är så glad, så glad, och tacksam och ja, jag är faktiskt lite stolt! 😊💚

IMG_6475.JPG

IMG_3721.JPG

Kommentera

