Paint like an artist

IMG_6261.JPGPaint like an artist – Stencil art heter den kurs jag gick idag för min absoluta favorit konstnärinna Donna Downey. Dwtta var nog den absolut bästa kurs jag gått. Jag hade en bra dag igår men det vi gjorde idag överträffade gårdagen med råge.

Idag fick vi prova på att spraya bakgrunden i flera lager och på det sättet bygga djupet och intressanta detaljer i målningen. Sen måla motivet och till sist fylla duken med färger och detaljer vi gillade. Allt utan en enda pensel inblandad.

Min tavla blev en färgstark historia, mestadels i turkost och med en av lotusblommorna hängande från himlen.

IMG_6259.JPGMin canvas före och efter det översta lagret färg

IMG_6240.JPGVi blandade egna sprayfärger i underbara färger!

IMG_6260.JPGJag och Donna

Kommentera

