En kreativ utmaning

En hel dags skapande blev det idag på Stockholm Scrap och Pärlmässa. När jag kom dit imorse måste jag erkänna att jag var helt utan inspiration. Vad skulle jag skapa? Jag upplevde det faltiskt riktigt svårt att ladda om från betongen och silverleran och istället ägna mig åt papper, färg och lim.

Tack och lov så var min favoritbutik, Skaparlusten på plats och fantastiksa Tabita. Är det någon som kan få mig inspirerad så är det hon. Hon har alltid nåt nytt material eller några nya medium att utmana mig med och idag var inget undantag. Idag hette utmaningen rispapper, glassglitter, blommor och clearflakes.

Min första projekt, att altra (dekorera med papper och dekorationer) min otroligt gräsliga trälåda med texten vin. Visst vin är trevligt nångång emellanåt men inte riktigt vad jag vill ha på min låda i ateljén, en låda jag har för att ställa mina vattenglas i så att de inte välter över mina projekt (det har hänt fler än en gång).
IMG_2015.JPG
Så på med vit färg, decoupage på det och sedan dekorera. Använde mig av Finnabairs nya produkter glassbeads och glassglitter och så massor av blommor förstås. Först en bild på lådan när rispappret är pålimmat och sedan det färdiga resultatet. Känner mig nöjd, den kommer passa bra på skrivbordet. IMG_2268.JPG

IMG_2272.JPG
Projekt två blev en väggklocka som jag monterade i en canvas 20×20 cm. Här decoupagade jag också på rispapper och sedan öste jag på med glassglitter, glaspärlor och massor av blommor. Tycker den blev rätt ok den också.

IMG_2274.JPG

Kommentera

