Donna Downey, vilken fantastisk inspiration

20131018-223347.jpg

Så har jag då sparkat igång denna fantastiska helg med massor av skapande inom mixed-media. 4 kurser ska jag hinna med innan söndagen är till ända.

Jag ver inte vad som är bäst, att jag får lära mig nya tekniker och prova nya medium eller om det är att få träffa denna fantastiska konstnär, Donna Downey.

Ända sedan jag startade med mixed-media har denna kvinna varit en inspiration för mig. Hennes färgglada målningar och hennes ”poppies” är helt fantastiska. Inte mindre fantastisk är denna kvinna. Supertrevlig, rolig och mycket ödmjuk.

Ikväll fick vi prova torrpasteller, Panpastels, ett medium jag verkligen fastnade för, som kärlek vid första ögonkastet. 💕 Med dessa pigmentstarka ”puderfärger” kan kan skapa härliga färgstarka målningar och läckra detaljer. Ska definitivt experimentera vidare med dessa.

20131018-223404.jpg

Kommentera

