Mitt livs första porträtt

20130413-004946.jpg

Herrejösses, jag kan ju inte rita! ..å ändå va det exakt det jag roade mig med ikväll när maken var på annat håll. Det är faktiskt mitt livs första porträtt och ja, det är lite Manga inspirerat, fast lite på mitt sätt.
Det hela startade idag på morgonen när jag fick idén att sätta mig in i hur man tecknade just, Manga. Tänkte att, eftersom dessa figurer med gigantiska ögon tillåter lite andra proportioner så kunde det kanske vara ett sätt för mig att komma runt det där svåra i att avbilda och på så sätt skapa min egen stil.
Så efter så där 20 minuters tittande på You Tube och när jag gjort några skisser om proportioner, så var det bara att sätta igång.

Ritade först konturerna med svart tusch och sedan har jag färglagt med Neocolour II (mina vattenbaserade vaxkritor).

Känner mig nöjd med resultatet. Det är trots allt första gången. Nu är det bara att öva, öva, öva så blir det säkert till det bättre ju längre tiden går 🙂

20130413-005004.jpg

Kommentera

